INNOWACJA PEDAGOGICZNA organizacyjno-metodyczna
Magia płynąca z ciszy i czytania
Lekcje ciszy i czytania w świetlicy szkolnej
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Jakuba Kopacza w Nowej Suchej
Prowadzące: Monika Kaźmierczyk-Januszewska, Agata Majorek
Przedmiot: Zajęcia opiekuńczo – wychowawcze w świetlicy
Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna
Data wprowadzenia: 01.10.2025 r.
Data zakończenia: 31.05.2026 r.
Zakres innowacji
Adresatami innowacji są wszyscy uczniowie uczęszczający na zajęcia
opiekuńczo -wychowawcze w świetlicy szkolnej. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2025/26 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą raz w tygodniu w ramach zajęć
opiekuńczo - wychowawczych, jako element zajęć tematycznych w świetlicy.
Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei, że cisza nie jest bezczynnością, nudą, czy brakiem zajęcia, ale jest zjawiskiem, dzięki któremu mamy możliwość odkrycia i bliższego poznania swojego wewnętrznego świata. Czytanie ma na celu poszerzenie i rozwój słownictwa u dzieci, a także sprawniejsze wyrażanie własnego zdania.
Innowacja ma zachęcać i motywować uczniów do walki z samym sobą, by nie wytwarzać niepotrzebnego hałasu, uczyć uważności i głębokiego relaksu oraz zwracać uwagę na odpoczynek z książką i własny rozwój.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA:
" Edukacja filmowa na lekcjach historii – jesteśmy twórcami i odbiorcami filmów."
realizowana w klasach IV - VIII Szkoły Podstawowej
im. Jakuba Kopacza w roku szkolnym 2025/26.
Realizatorka innowacji,nauczycielka historii: Urszula Gawłowska we współpracy z wychowawcami poszczególnych klas.
- Cele innowacji
Oglądanie wybranych materiałów filmowych na lekcjach historii, ma na celu pogłębianie zainteresowania uczniów tym przedmiotem, treściami historycznymi, które niestety dla wielu uczniów są monotonne, mało ciekawe, a czasami wręcz nudne. Celem lekcji z filmami będzie zainteresowanie wiedzą historyczną w odmienny, ciekawy sposób, który bardziej trafi do współczesnych dzieci i młodzieży, dla których nieruchoma, zadrukowanam kartka z podręcznika jest trudna do przyswojenia. Moi uczniowie, przyzwyczajeni do multimediów, otrzymają porcję wiedzy i umiejętności, przy użyciu metody, która jest bliska ich pokoleniu.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Filmowe podróże
Autorzy: Małgorzata Kolasa
Natalia Skomiał
Data rozpoczęcia: 08.10.2025r.
Data zakończenia: 15.04.2026r.
Adresatami innowacji są uczniowie klas I,II i III.
Innowacja ,,Filmowe podróże’’ została stworzona w oparciu o Ogólnopolski Projekt Edukacji Filmowej ,,Edukacja Młode Horyzonty’’, będzie realizowana we współpracy z Kinem Odeon w Sochaczewie. Innowacja polega na comiesięcznych wyjazdach na seans filmowy, poprzedzony prelekcją. Tematyka filmów jest zgodna z podstawą programową i dobrana do wieku uczestników.
Innowacja ma na celu poszerzenie wiedzy uczniów na temat otaczającego świata, pokazanie różnych krajów, kultur i religii, kształtowanie postaw ekologicznych, rozwijanie tolerancji i empatii w stosunku do różnorodności zwyczajów i tradycji innych kultur, oraz uświadomienie uczniom, że niezależnie od szerokości geograficznej, odmiennych tradycji i zwyczajów dzieci mają podobne marzenia, troski, przeżycia i często stoją przed takimi samymi wyzwaniami.
Innowacja pedagogiczna „Czytam, bo warto”
z zakresu edukacji czytelniczo - medialnej
w Szkole Podstawowej im. Jakuba Kopacza w Nowej Suchej
Rok szkolny 2025/2026
I. Założenia organizacyjne:
Nazwa innowacji: ,,Czytam, bo warto”
Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna
Termin realizacji: 08.09.2025r.– 18.06.2026 r.
Adresaci: uczniowie 5 i 6-letni, kl. 1-3, kl. 4-8
Sposób realizacji: lekcje biblioteczne, przerwy międzylekcyjne, podczas pobytu uczniów
w bibliotece, świetlicy, we współpracy z nauczycielami i wychowawcami.
Działania w ramach projekt mają pokazać, że czytanie:
1. Ułatwia naukę, pomaga odnieść sukces w szkole;
2. Uczy myślenia, poprawia koncentrację, kteatywność;
3. Rozwija język, pamięć i wyobraźnię;
4. Zapewnia emocjonalny rozwój dziecka;
5. Wzmacnia poczucie własnej wartości;
6. Rozbudza w dziecku ciekawość świata, pomaga zrozumieć siebie i innych;
7. Kształtuje wrażliwość moralną dziecka;
8. Poszerza wiedzę ogólną: poznaje kulturę, tradycje i historię regionu.
9. Zapobiega uzależnieniu od telewizji i komputerów/smartfonów.
10. Chroni przed zagrożeniami ze strony masowej kultury.
11. Kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy na całe życie.





.jpg)










